Ziaristii preferati ai romanilor

Thursday, 23 November, 06 · 47 comments

in Media


 

 

In majoritatea societatilor de consum, televizorul ia de multe ori decizii in locul oamenilor” (Giovanni Sartori)

 

 

 

 

 

Este foarte ciudata influenta pe care televiziunile o au vizavi de modul in care noi percepem lumea din jur. Nu-l citez pe Sartori, care are un studiu aparte legat de acest subiect, ci ma gindesc simplu la ceea ce se vede.

Realitatea TV pregateste o noua editie a campaniei “Zece pentru Romania”. La sectiunea dedicata ziaristilor, cei calificati de public in urma cercetarii sociologice sint:

Ion Cristoiu
Dan Diaconescu
Mircea Dinescu
Andreea Esca
Emil Hurezeanu
Radu Moraru
Cristian Tudor Popescu
Marius Tuca
Robert Turcescu
Gabriela Vranceanu Firea

Ma uitpe lista si vad ca toti sint jurnalisti cu o foarte buna prezenta pe micul ecran, lucru absolut firesc atunci cind vine vorba de alegerile romanilor. Ma uit mai atent si vad doua nume care ma pun pe ginduri nu tocmai placute: Andreea Esca si Dan Diaconescu. Astea-s gindurile:

Andreea Esca

Incerc sa-mi dau seama care a fost ultimul demers jurnalistic valoros al Andreei Esca si nu-mi vine nimic in minte. Apoi, mi-aduc aminte ca in urma cu mai multi ani, atunci cind ProTV avea obiceiul de-a-si opri programul obisnuit pentru a face loc stirilor despre un eveniment de mare importanta aparut din senin, Andreea Esca nu aparea pe ecran pentru a-l relata. In lipsa timpului necesar editarii informatiilor de pe prompter, cea mai iubita prezentatoare de stiri din Romania (conform ultimului studiu CNA), ii lasa locul lui Lucian Mindruta.

De curind, dupa mult timp, Esca a facut pe reporterul de teren si a fost in SUA la botezul baietelului Nadiei Comaneci. A relatat despre ce va purta nasa in ziua evenimentului, desapre ce vor purta parintii copilului, despre cam toate lucrurile care fac din Stirile ProTV cel mai urmarit jurnal.

Dan Diaconescu

Am momente cind ma uit la emisiunea lui Diaconescu. Foarte rar o fac din proprie vointa, foarte des o fac pentru ca sint pur si simplu agatat de mirarea pe care mi-o provoaca moderatorul si invitatii sai.

Cred ca in momentul de fata, doua dintre lucrurile extrem de proaspete si de toxice in lumea televiziunilor romanesti sint Becali si emisiunile lui Diaconescu. Becali pentru ca reuseste de fiecare data sa apara cu o noutate in ceea ce priveste orice actiunde de-a sa, emisiunile lui Diaconescu pentru ca arata cit de surprinzatoare poate fi natura umana. Chiar si in mici cantitati.

O usoara nelamurire

Vad ca printre cei 10 nu apare nici un ziarist sportiv. Daca pe lista nu s-ar fi aflat Diaconescu, as fi zis ca lumea nu percepe sportul ca pe un domeniu “serios”, il pozitioneaza in zona distractiei si il trateaza ca atare. Dar lumea il voteaza pe Diaconescu, care numai de lucruri serioase nu se ocupa. Deci, care-i baiul cu ziaristii sportivi?

Postari asemanatoare:

  1. E greu sa fii barbat in SUA
  2. Antene cu bretele?
  3. Cit de profitabili sint ziaristii?
  4. Ziaristii “nea Gigi”
  5. Satul de stirile de la ora 19:00?

Aboneaza-te acum prin RSS sau prin Email si vei afla instant tot ceea ce voi publica nou pe blog!

{ 47 comments… read them below or add one }

1 Cristian Roman November 23, 2006 at 11:56 am

Stefan, intii citeva aprecieri personale despre cei 10:

Ion Cristoiu – mi se pare un ziarist din ce in ce mai onest, desi era plecat pe alte carari pina nu cu mult timp in urma. Timpul petrecut in biblioteca cred ca l-a mai reauds cu picioarele pe pamint. Practic, Cristoiu imi place mai mult acum decit in urma cu 3-5-7 ani. Emisiunile de la Antena 3 cu el sint chiar ok. NOTA MEA – 9.

Dan Diaconescu – omul isi are publicul lui; nu trebuie condamnat acest lucru. Evident succesul pe tv este direct proportionat cu marimea publicului sau. In Anglia de exemplu, exista tabloide de superscandal, asa cum stim cu totii, insa pe tv fenomenul este diminuat. Cred ca se va intimpla si in Romania la fel, in urmatorii ani. DD este chiar absent uneori din propriile sale emisiuni: isi lasa interlocutorii sa se razboiasca, mai mult sau mai putin teatral (vezi farsa evidenta Prigoana – Bahmuteanu, evident un mare joc). NOTA MEA – 6.

Mircea Dinescu – mai mult prezent pina de curind ca CNSAS-ist, Dinescu a ramas in nota lui de foarte multi ani. Nu s-a schimbat prea mult; e clar, asa va ramine pe veci. Parca, pe undeva chiar, s-a mai domolit. Mi-e dor sincer, de un Dinescu la Marius Tuca-Show prin ’98-’99, care a spus-o clar, nu mai stiu contextul, “m-au f…t ei pe mine, las’ ca i-am f…t si eu pe ei”. NOTA MEA – 8

Andreea Esca – da, aici sint largi discutii…Abandonam prafuitul “cit cistiga Esca”….Prin urmare, robotelul face ce stie mai bine, si nu se plictiseste. Eu m-as fi plictisit pina acum. Ori chiar nu i se dau proiecte de anvergura pe mina, ce tin de politici editoriale sau de marketingul stirilor, fie ea nu vrea pur si simplu. S-a invatat si ii place: se duce la tv, se mai uita pe capetele video, mai niste discutii cu colegii, mai un telefon, si gata – s-a incheiat ziua de munca. NOTA MEA – 7

Emil Hurezeanu – ramine in memoria mea prin acel dialog plimbat/filmat pe strazi. De acolo s-au inspirat THE OTHERS. In rest, cunosstintele lui legate de Europa, tot ce inseamna UE, ar trebuie exploatate mai activ. Ca nu e loc deocamdata in Romania de asemenea discutii, asta e alta discutie, falsa sau nu. Serios, profesionist, modern, speculativ, trebuie sa ramina independent, politic, editorial, etc. NOTA MEA – 10.

Radu Moraru – uneori exagereaza intentionat subiecte, merge pe carari pe care, in sinea lui, le considera gresite, dar TV-ul nu e despre cai gresite, ci despre cai comericlae. Ma dezamageste din ce in ce mai mult. Unoeri, revine puternic si imi da o palma, iar eu spun “uite, dom’le, si-a revenit”. Dar nu e asa. Ultima lui emisiune la care m-am uitat, cea in care i-a avut in studio pe ministrul Zsolt Nagy si pe un avocat de etnie mghiara, m-a intristat profund. Ma uitam ca boul si il scuipam sufleteste. RM a exagerat atunci profund, si stie si el asta, fiindca prost nu e, in fata unor oameni de un bun simt cuceritor. NOTA MEA – 6

Cristian Tudor Popescu – A hulit atita timp marile patronate, etc, etc, etc, iar acum a ajuns mare subaltern de mare patron. Cumva demisia lui de la CRP s-a vrut o contrabalansare. CTP mie mi se pare fluctuant. Stiu ca multi il considera, din contra, de un anumit tip/gen, format. Are subiecte bune, altele nu. Depinde si de backgroundul personal pus in paralel cu fiecare subiect abordat. Nu mai ma sageteaza, ca in anii ’90. NOTA MEA – 8.

Marius Tuca – pai in afara de Jurnalul National, cam atit. Pare ca s-a retras si, mai grav, pare ca s-a retras fiidca “mi-am facut banii, stau si eu mai linistit”. Cel putin asta e parerea mai multor oameni cu care am vorbit, la care subscriu. In ultimul timp a avut citeva episoade de crunta nesimtire, bazata pe ce insa…..? In epoca lui de aur, mi-a produs unele dezamagiri, in genul celor aduse mie de Radu Moraru. NOTA MEA – 6.

Robert Turcescu – cel mai apropiat, ca virsta, de mine. Evident, mi-a placut, LA INCEPUT. M-a atras de partea lui, m-a vrajit, m-a facut invidios, etc, etc. In prezent, e la fel de ok….insa….hopa….omul a capatat o problema. Din punctul meu de vedere. A inceput sa fie extrem de teatral. EXTREM DE TEATRAL. Am vzut citeva interviuri cu el, in care gesticuleaza monstruos de mult. Ori a inceput sa ia lectii de gestica si mimica de la Oana Sirbu, ori stie el cumva, de undeva, ca da mai bine asa. Robert, nu-ti sta bine, sincer! Interpretezi la interviuri, parca esti la auditii. E parerea mea. NOTA MEA – 9.

Gabriela Vrinceanu Firea – Mai activa totusi decit ESCA pe partea de facut-si-altceva-decit-citit-prompterul, GVF pare insa, prin prestanta si miscare in studio, o personalitate de vaza a orasului Buhusi (scuze celor din Buhusi, sper sa nu se supere…), decit o prezentatoare de Antene din Bucuresti. NOTA MEA – 6.
———————————-

Cam asta am avut de spus despre cei 10. Evident, ar fi intrat si altii in acest top 10. Daca exista interes, voi mai scrie cite ceva.

2 Stefan Beldie November 23, 2006 at 12:08 pm

Foarte buna remarca legata de Cristoiu. Este imi pare mare crestere de credibilitate. Este interesant ca a reusit sa-si refaca imaginea intr-un timp relativ scurt.

Legat de Radu Moraru… am vrut in prima faza sa-l “discut” alaturi de Esca si de Diaconescu.

Dinescu isi stie foarte bine calitatile si profita intens comercial de ele. De fapt, majoritatea isi joaca foarte bine cartile de imagine.

Sportul? Nimic de comentat?

3 celia_cruz_rumana November 23, 2006 at 12:32 pm

Asa este romanul: sportul il ia “in ras” iar tragic-comicul este pe gustul lui (vezi emisiunile lui Diaconescu). Dar un lucru este cert: Becali nu este o influenta negativa (sau cel putin NU NEAPARAT) iar stirile sportive au ceea ce merita: adica sunt doar de amuzament. Este atat meritul celor care editeaza stirile care sunt prezentate “pe sticla” cat si a “Evelor” care le prezinta cu zambetul lor minunat si balbutele care le fac si mai minunate. Ceea ce inseamna ca telespectatorul, intre un decolteu mai mult sau mai putin generos si o privire oachesa a “cititoarelor de prompter”, nu mai prinde esenta stirei. Dar intrebarea este “care stire?” Este destul de greu sa iti dai seamna care sunt evenimentele importante din lumea sportiva atata timp cat ceea ce se prezinta este un “jurnal” al relatiilor intre X si Y si implicatiile acestor relatii in afacerile lui Z. Aceasta eticheta junalistilor din sfera sportiva, eticheta care nu le permite acestora sa fie prezenti in topul “10 pentru Romania”.

Spuma insa o reprezinta presa scrisa care are intradevar o altfel de pozitionare decat cea mai sus mentionata, insa din pacate aceasta este mai putin “vizibila”. Iata raspunsul la intrebarea ta Stefan.

4 Stefan Beldie November 23, 2006 at 12:38 pm

Celia, cam asta pare sa fie raspunsul la intrebarea mea. Cristi sustine in comentariul sau de mai sus ca lucrurile se vor schimba si la noi. Ma-ntreb cind. Ar fi tare placut.

5 celia_cruz_rumana November 23, 2006 at 1:13 pm

……..iar eu ma intreb CUM? in ce directie se va produce schimbarea? ce ar trebui schimbat si ce nu? va accepta publicul o altfel de presa?cine va lua initiativa? Nu vrei sa fii tu cel care face diferenta, cel care rupe acest lant al slabiciunilor?

Stiu……vei spune ca NU! ca tot ce poti sa faci este sa stai pe margine si sa te lamentezi!

Dar cine are puterea?

6 Stefan Beldie November 23, 2006 at 1:18 pm

Imi spunea Ovidiu Miron acum citeva minute ca l’Equipe ar falimenta in Romania si inclin sa-i dau dreptate. O schimbare de gen este foarte riscanta pentru societatile comerciale care administreaza economic instituriile de presa.

Cred ca o parte din problema o rezolva, incet-incet, presa de nisa. Daca nisa care promoveaza un jurnalism de calitate isi cistiga un public numeros, alte titluri vor intra pe acea nisa. Cu cit nisa este mai mare, cu atit mai multi o doresc.

Deciziile de acest gen vin din partea patronilor de presa. Este probabil singurul moment in care declaratiile conform carora privesc presa doar ca pe o afacere au suport real.

7 celia_cruz_rumana November 23, 2006 at 1:23 pm

consideri Gazeta o astfle de presa de nisa care sa poata face diferenta?

8 Cristi Roman November 23, 2006 at 1:38 pm

celia_cruz_rumana,

unde lucrezi? cu ce te ocupi?

9 Stefan Beldie November 23, 2006 at 1:45 pm

Stefan Beldie said…

Cred ca Gazeta are zile in care se prezinta excelent. Cred ca ziaristii de la Gazeta Sporturilor sint la un nivel la care pot oferi publicului informatii valoroase cu adevarat. Fara nici un bla-bla.

De asemenea, cred ca in presa romaneasca sint putine redactii care sa se poata lauda ca au jurnalisti atit de bine pregatiti asa cum ii percep eu pe colegii mei. O dovada a acestei valori: cam oricine a plecat de la noi, a plecat pentru a ocupa o pozitie de conducere in locul in care s-a dus.

Cred insa ca Gazeta are si zile slabe. In care nu reusim sa facem un ziar de care sa fim toti multumiti.Ma refer la noi si la public.

Partea buna este ca nu traversam foarte multe zile de acest gen.

10 Cristi Roman November 23, 2006 at 1:50 pm

Da…..stiu eu pe cineva care a plecat pentru o functie de conducere si acum se reintoarce la GSP.
Lucru foarte important, oferit de Adrian Soare in suplimentul de Educatie din Cotidianul: conteaza foarte mult si ce fel de om este angajatorul. Mai multe eu nu zic….

11 ovimarketer November 23, 2006 at 1:52 pm

Este foarte greu de luat o asemnea decizie. Sa vii pe piata din Romania cu un produs gen l’Equipe este ca si cum ai intra intr-o jungla cu o carte de gramatica in mana.Cu pretentia sa ii inveti pe locuitorii acelui spatiu sa vorbeasca corect. Poate ca aceasta comparatie este putin cam dura, insa, cred eu, nu total eronata.

12 Ovidiu Miron November 23, 2006 at 1:55 pm

E trist, dar e adevarat. Nu stiu cine isi asuma luarea unei asemnea decizii in Romania, in prezent.
P.S. Eu sunt ovimarketer

13 celia_zruz_rumana November 23, 2006 at 1:58 pm

conteaza chiar atat de mult unde lucrez, Stefan?Si daca da, de ce? cumva intrebarea mea ti s-a parut deplasata?

14 celia_cruz_rumana November 23, 2006 at 2:05 pm

intrebarea mea avea scopul de a verifica o teorie “a la celia_cruz_rumana”, dar pe care nu o voi impartasi (nu cred ca ar interesa pe cineva). Vreau insa sa imi exprim dorinta de a avea, macar pentro o zi, o Gazeta care sa se ocupe de problemele din viata cotidiana…….vreau sa vad cu ar aborda colegii tai din GSP diverse teme……

15 celia_cruz_rumana November 23, 2006 at 2:08 pm

……………din pacate cred ca va trebui sa-mi pun pofta’n cui!

Pacat!

16 Cristi Roman November 23, 2006 at 2:23 pm

celia_cruz_rumana

Eu, Cristi Roman, te-am intrebat unde lucrezi, nu Stefan. Si nu mi se pare deplasata intrebarea, serios…..Daca te deranjeaza, imi cer scuze.
Apoi – Gazeta e un ziar de sport, nu stiu ce sanse ai sa citesti despre problemele din viata cotidiana. Sint descrise foarte bine in GSP (grave) probleme din sport, asa cum putine alte ziare o fac.
Pe blogurile GSP insa sint sanse mai mari sa citesti despre alte probleme decit cele din sport.

17 Anonymous November 23, 2006 at 2:40 pm

cristi_roman,

Nu am fost atenta la cine a adresat intrebarea (scuzele mele)….iar de deranjat nu m-a deranjat. Ci eram doar curioasa sa stiu ce legatura exista intre cei doi itemi (locul meu de munca si intrebarea pecare am adresat-o). Cat despre faptul ca nu voi citi nimic altceva in GSP decat despre sport, da-mi voie sa te contrazic!

Vrei sa spui ca un eveniment de talia celui de la 11 septembrie o sa lase rece GSP-ul?Cred ca Stefan ar fi cel mai indicat sa raspunda…..

Pe de alta parte ar fi interesant sa avem o editie speciala a Gazetei in care toata echipa sa isi testeze limitele in ale condeiului. …

Voi ce spuneti?

18 celia_cruz_rumana November 23, 2006 at 2:41 pm

scuze,am uitat sa ma semnez :)

19 Cristi Roman November 23, 2006 at 2:46 pm

celia_cruz_rumana,

In primul rind: de ce nu putem avea un nume disponibil? Eu sint Cristian Roman, Stefan Beldie e gazda noastra, Ovidiu Miron e si el pe aici…asadar, cine sinteti, de fapt, stimata doamna celia_cruz_rumana si ce ati facut in ultimii 17 ani?

Acum, lasind gluma la o parte, evident ca despre un eveniment gen 11 septembrie se scrie si in Practic in Bucatarie sau in Bolero, insa am crezut ca te refereai la o constanta din a aborda asemenea subiecte. Repet, GSP nu e ziar generalist.

Referitor la intrebarea ta de final…..altii iau decizia. Personal, nu vad rostul. Sint ok blogurile.

20 Anonymous November 23, 2006 at 2:46 pm

celia_cruz_rumana said…

Pe de alta parte ar fi interesant sa avem o editie speciala a Gazetei in care toata echipa sa isi testeze limitele in ale condeiului. …

nu cred ca se doreste asta pentru ca s-ar afla unele adevaruri pe care unii nu ar vrea sa le afle

21 celia_cruz_rumana November 23, 2006 at 3:00 pm

sincera sa fiu…..tocmai d’asta vreau o astfel de editie speciala….Pt ca baietii astia de la GSP nu sunt ei atotputernici dar nici de lepadat nu sunt….iar din punctul meu de vedere isi itosesc talentul tratand DOAR teme sportive. Vreau si eu sa citesc un articol despre sistemul de invatamant,jocurile politice, sau reforma X, scris de ei!

Si cred ca nu sunt singura!

Stefan tot ii da cu “Cred ca ziaristii de la Gazeta Sporturilor sint la un nivel la care pot oferi publicului informatii valoroase cu adevarat. Fara nici un bla-bla.”

Sa vad daca mai pot spune asta cand scriu despre altceva decat sport! mai pot ramane ei integrii….pot rezista tentatiei de a nu se lasa cumparati si de a nu scrie la comanda?Si daca da, cat?

Ar mai fi un aspect: tocmai pt ca sunt “inca” profesionisti si nu se abat ft mult de la etica profesionala, stiu ca vor relata faptele “nefiltrate”. Si vreau sa mai citesc un astfel de articol “fara bla,bla”.

22 Cristi Roman November 23, 2006 at 3:08 pm

celi

Evident ca nu esti din domeniu….nu-ti inchipui cite tentatii sint si in presa de sport….si cite au refuzat cei de la GSP….te asigur…..GSP a pierdut in trecut bani multi tocmai pentru ca nu a cedat….vezi subiectul salilor de sport din 2004, la care eu am fost unul dintre cei 2 autori (a doua persoana – mirela neag).

sa nu-ti inchipui ca presa de sport este ferita, sta intr-un balon in care mirosul de cacat nu patrunde…..

To nu ne-ai zis cine esti…..cu adevarat.

23 celia_cruz_rumana November 23, 2006 at 3:15 pm

cristian roman,

nu sunt nascuta ieri! Stiu ft bine acest lucru…..dar cand este vb de jocuri politice lucrurile se complica cu mult mai mult! Inscenari, scandaluri in public menite sa te discrediteze, etc….Este adevarat ca nu mai dtiu de scandalul cu salile de sport, dar nu se compara!

Imagineaza-ti ca maine ai primi un telefon de la cineva care ti-ar spune ca domnul Ioanitoaia a colaborat cu securitatea……se compara cele doua scandaluri?

24 celia_cruz_rumana November 23, 2006 at 3:23 pm

cristian roman,

ai lucrat la gsp? sau ma insel?

voi raspune si la intrebarea ta, daca imi spui ce relevanta are!

25 celia_cruz_rumana November 23, 2006 at 3:40 pm

……….scuze, am verificat informatia……inca mai lucrezi la GSP. Ciudat, dupa reactiile tale nu s-ar spune!

da’ invitatia ramane valabila! daca ma faci sa inteleg ce relevanta are cine sunt, iti spun cu mare drag…..

Acum sa te vad! :P

26 Cristian Roman November 23, 2006 at 3:49 pm

celia_cruz_rumana
am lucrat la gsp pina la 1 octombrie 2006, cind am devenit redactor-sef la XtremPC, revista lunara de IT, de unde mi-am dat demisia de curind. Voi reveni la GSP in citeva zile.
Asta e tot.
Releventa privind locul tau de munca tine de transparenta si atit. Daca eu iti spun cine sint, cum ma cheama, etc…..cumva, doresc acelasi lucru…..atita tot.

Daca doresti…..nu e nimic obligatoriu, faci ce vrei.

27 Stefan Beldie November 23, 2006 at 4:40 pm

Mama, v-ati dezlantuit!

Celia, legat de ceea ce spuneai tu…

S-a intimplat un fenomen interesant in presa sportiva a ultimilor ani. Tot mai multe dintre personajele despre care noi am scris in mod constant au ajuns sa fie actorii unor situatii care nu au nici o legatura cu sportul. I-am urmarit acolo si am ajuns sa tratam subiecte pe care in mod normal le gasesti doar in paginile politice sau economice ale ziarelor generaliste. Si cred ca am facut-o bine.
________________________________
“Sa vad daca mai pot spune asta cand scriu despre altceva decat sport! mai pot ramane ei integrii….pot rezista tentatiei de a nu se lasa cumparati si de a nu scrie la comanda?Si daca da, cat?”

:) Interesanta problema. O discutam acum citeva zile cu un coleg si-mi spunea exact ce-mi spui tu. Ca ar fi altceva daca ar lucra la un ziar generalist. Ca ar fi alte presiuni, ca ar fi oameni de alt calibru care ar contraataca. Dar stii ce alta problema mentiona ca dezavantaj? Ca nu ar mai avea colegii de la Gazeta cu el.

E discutabil daca am face sau nu fata.

PS: Acum citiva ani buni, pe cind actuala echipa condusa de Ioanitoaia si Tolontan lucra la ProSport, ziarul a cerut CNSAS ca tuturor jurnalistilor ProSport sa li se verifice dosarul, daca exista.

28 Ovidiu November 23, 2006 at 5:43 pm

Misto blog. Citesc demult ce scrie Stefan. Dar Celia tot nu a spus cine e si ce treburi invarte pe aici, desi se simte nu ca e novice… poate doar ca mai crede in presa aia ideala, fara spagi si alte nebunii. Treci la sport si te lamuresti in doua luni de zile cum sta treaba. Cristi…prea mare nota pentru Dan Diaconescu. Cat despre un studiu de marketing care sa arate ca nu are ce sa caute L`Equipe aici…perfect adevarat. Nu subestimati niciodata capacitatea omului de a fi prost :D

29 Cristian Roman November 23, 2006 at 5:51 pm

Ovidiu, salut!

Ce mai faci?

Intr-adevar, cam mult pentru Dan Diaconescu, insa trebuie sa intelegem ca el exista ca persoana tv cit timp va avea publicul lui. Asadar, sa nu desconsideram o parte a publicului, chiar daca nu sintem de acord cu aceasta.

30 Ovidiu November 23, 2006 at 6:05 pm

Servus Cristi,
Sunt si nu sunt de acord cu tine. Stiu ca una stupid, dar… Nu am vazut foarte muti oameni la mitingul acela de protest, de la inchiderea OTV. Si…cum spuneam si mai sus…nici nu ii subestimez publicul…:)

31 Cristi Roman November 23, 2006 at 7:04 pm

Apropo, de azi e in functiune http://www.cristiroman.blogspot.com.
Inca lucrez la el, dar e functional, cit de cit.

32 Oana Anca November 23, 2006 at 8:57 pm

Huh, Cristi Roman…mi-ai luat vorba din-n gura; taman ma pregateam sa te intreb de ce nu te apuci de blog-uit? ca vad ca-ti place sa scrii si pana una-alta nu aduci jungla-n cartea de gramatica…
Ce e val, ca valul trece :) .

33 Oana Anca November 23, 2006 at 8:58 pm

*din
Mea culpa :D .

34 celia_cruz_rumana November 24, 2006 at 8:21 am

Cristi,

….hmmm, interesanta filosofia despre “faci ce vrei”(asta tradeaza un anumit grad de nesiguranta)….tu presupui ca daca vei stii cum ma cheama si unde lucrez o sa ai mai multe inf despre mine…..nu stii cu cine vb, nu stii ciu te adresezi, si atunci nu stii ce atitutide sa adopti!…….tot ce poti sa faci este sa fii sincer…..nu ai nimic de pierdut :D

Cred ca este mai importanta transparenta in “gandire” (daca se poate spune asa). Tot ce pot sa fac este sa te asigur ca NU avem acelasi camp de batalie: sportul…..asta ca sa nu crezi ca ideile tale pot ajunge la concurenta!!!

35 Cristian Roman November 24, 2006 at 8:25 am

celia_cruz_rumana
Stiam ca esti tot ziarista, dar as fu vrut sa stiu unde. Iar legat de comentariile tale despre ce se ascunde in spatele faptului ca am cerut sa stiu cine esti, da, se vede ca esti femeie. Adica, vreau sa zic, acorzi o importanta sporita (si inutila) unei simple cereri. Viata e mult mai simpla, chiar si sincera in gindire.

36 celia_cruz_rumana November 24, 2006 at 8:33 am

………iar la intrebarea “Ce ai facut in ultimii 17 ani” iata si raspunsul: Mi-am vazut de viata mea si nu am lasat pe nimeni sa isi inchipuie macar ca ma poate cumpara!

Sunt curioasa sa vad cati dintre cei de pe acest blog poate spune cu mana pe inima: NU M-A CUMPARAT NIMENI!

37 Cristian Roman November 24, 2006 at 10:35 am

Eu spun, din toata puterea tastelor: NU M-A CUMPARAT NIMENI!
Celia, imi pare extrem de rau ca alegi anonimatul.

38 Oana Anca November 24, 2006 at 10:36 am

Cristi, o ziarista scrie corect :) Sau sunt eu prea idealista?

39 Adrian Bugariu November 24, 2006 at 4:08 pm

Cu tot respectul pentru munca lor, mie nu-mi place nici unul dintre cei 10 nominalizati. Precis sunt jurnalisti mai buni care n-au acces in acest top, tocmai din cauza ca nu prea sunt mediatizati.
:)

40 celia_cruz_rumana November 24, 2006 at 4:36 pm

adrian bugariu,

total deacord cu tine, dar daca ei sunt cei mai vizibili ce sa-i faci?

De parca “Mari romani” a avut alt criteriu de selectie (aceasta comparatie este putin fortata, dar adevarat daca ne gandim ca atat Becali cat si carcotasii se aflau in acest top)

41 Stefan Beldie November 24, 2006 at 4:54 pm

De asta am si pus citatul lui Sartori.

42 Adrian Bugariu November 24, 2006 at 9:04 pm

Discutia asta imi aminteste de filmul “Wag the dog”, unde eroii principali stabileau ceea ce era adevarat dupa expresia “Am vazut la televizor”, in ciuda tuturor evidentelor care contraziceau cele relatate in mass-media. Discutia e lunga, dar cam asa si cu cei 10 jurnalisti din acest top. Ei apar la televizor, ei sunt ce mai buni, pentru ca in constiinta publica doar ei exista.

43 celia_cruz_rumana November 25, 2006 at 2:36 pm

baiat destept ‘beldie asta! …..ma bucur ca iti merge mintea :D

44 Adrian Bugariu November 27, 2006 at 5:00 pm

Stefan, tu stii cumva daca cei 10 nominalizati au bloguri? Eu n-am reusit sa le gasesc eventualele bloguri.

45 Stefan Beldie November 27, 2006 at 5:17 pm

Nu cred sa aiba vreunul. Cred ca daca ar fi avut, s-ar fi stiut.

46 Adrian Bugariu November 27, 2006 at 6:32 pm

Referitor la intrebarea ta cu privire la inexistenta jurnalistilor sportivi din acest top, ma gandesc ca poate publicul ii percepe ca facand parte din “gasca”. In definitiv, de ce ar nominaliza pe cineva cu care toata lumea “se poate trage de sireturi”? Si ma refer aici la blogurile colegilor tai de la Gazeta, care sunt pline de injurii si de discutii puerile la rubrica “comentarii”. Nu stiu daca asta e cauza pentru care jurnalistii sportivi nu apar in top, dar ma gandesc ca cei 10 nominalizati sunt undeva in alta lume si par intangibili. As zice ca unii dintre ei sunt mitizati de-a dreptul. Ori asta nu se intampla cu jurnalistii sportivi. Poate doar Cristian Topescu sa se bucure de alt statut, dar el nu mai e in prim-plan de ceva vreme. Si era sa uit de Ioan Chirila, Dumnezeu sa-l ierte.

47 om curios October 19, 2008 at 8:39 pm

Pe lista ar trebui sa apara oamenii care s-au remarcat prin diverse demersuri jurnalistice. Ion Cristoiu ce face, in afara faptului ca are o emisiune pe o Antena unde isi manifesta curiozitatea?
Pseudo-ancheta lui Dan Diaconescu nu-l introduce pe acesta in categoria oamenilor de mare valoare pentru jurnalismul romanesc. In ciuda faptului ca face audienta, emisiunea lui e lipsita de esenta.
Emil Hurezeanu si Mircea Dinescu sunt alte doua nume care nu prea ar trebui sa apara pe lista. Au pornit ei atatea proiecte pe cate a demarat Gabriela Vranceanu Firea?

Leave a Comment

Previous post:

Next post: