Marketing religios: mantuire pe gratis

Monday, 7 January, 08 · 31 comments

in Marketing

Stiam ca va incerca sa-mi vanda ceva cu ajutorul fluturasului din mana.

Totusi, m-am oprit.

M-a intrebat clasicul “Unde este Dumneazeu in viata ta?”. Apoi complexul si usor macabrul “Daca in momentul asta mori, unde crezi ca-ti va ajunge sufletu? In Rai sau in Iad?”.
Probabil ca in cazul ambelor intrebari am avut o privire surprinsa.

Nu s-a dat batut si m-a scuturat cu o intrebare mai lumeasca: “Te uiti dupa fete?”. S-a bucurat tot cand mi-a aflat raspunsul. Diagnosticul? “Pacatuiesti cu privirea”. Scaparea de pacat? “Casa Olarului, strada Lipscani n. 9, luni si miercuri concert cu muzica frumoasa, fara injuraturi, sambata si duminica, slujba si rugaciune. Suntem crestini!”

Nimic linistitor pe fata mea. Mi-a cerut direct sa confirm: “Deci ne vedem maine seara, da?

Eu, pauza.

El, usor impacientat: “Poti veni cu prietena!”.

Eu, ma indrept spre troleu.

El, apeland la un procedeu de marketing extrem: “Haide, frate, ca e gratis! Special pentru tine!”.

Postari asemanatoare:

  1. Discriminarea barbatilor
  2. Care este cel mai bun antivirus?
  3. Romanii din rezervatie
  4. Frizeriile fara Playboy
  5. De ce este RDS de cacao

Aboneaza-te acum prin RSS sau prin Email si vei afla instant tot ceea ce voi publica nou pe blog!

{ 31 comments… read them below or add one }

1 Monica J January 7, 2008 at 4:06 pm

am trecut prin ceva similar…aia proiectau filme si ma invitau la o introducere in conematografie…tot gratis :) ))

2 Ovidiu Miron January 7, 2008 at 8:22 pm

Sunt macabri de-a binelea indivizii astia. Ce sa mai:).

3 vladi martinus January 7, 2008 at 10:49 pm

Stefane, sunt ciudati rau oamenii astia (cred ca in mare parte sunt pocaiti)- am cunoscut si eu un om, prieten bun de-al fratelui meu, nebun, faceau numai tampenii impreuna cand erau in scoala generala. Peste cativa ani, ma intalnesc cu el pe strada si era total schimbat. L-am luat asa, mai la misto, cum eram obisnuit, dar el vorbea foarte frumos, mult prea frumos cu mine. M-a intrebat daca merg al biserica, daca cred in Dumnezeu, iar eu- ateu cum sunt- i-am zis sa ma scuteasca de intrebari de genul asta. L-am intrebat daca vrea sa vina pe la mine sa-l vada pe fraimio si a venit. De fapt, motivul pentru care venise la noi acasa era ca sa “propavaduiasca” si fraimio i-a zis sa-si gaseasca ceva de lucru si sa nu mai vina la el cu chestii de genul ala. Imi amintesc ca dadusem drumul la niste muzica rap si m-a intrebat daca ma lasa maica-mea sa ascult asa ceva:>
Treaba e ca, oricat de ciudati si de dusi cu pluta sunt oamenii astia, este ceva in care ei cred cu tarie, si sunt liberi sa incerce sa ii convinge si pe altii, atata timp cat nu o fac in mod agresiv (verbal sau fizic). Se pare, insa, ca oamenii bisericii se adapteaza la vremuri si incearca sa-si faca reclama cum pot, chiar dand ca argument faptul ca e gratis :)

4 oana_anca January 8, 2008 at 12:09 am

:)

5 141 February 15, 2008 at 1:19 pm

domnule Beldie, daca ai fi avut vreun habar vreodata sa faci si altceva in afara de a cauta subiecte la moda as fi luat in considerare parerea ta. daca ai fi citit biblia vreodata poate ca ai fi mai la curent cu lucrurile astea decat incerci sa pari, insa ma gandesc ca probabil ca asta nu ar da bine la imagine ta de persona illuminata…ce fac oamenii aia nu este deloc macabru … este ceva vechi de cand lumea, se numeste EVANGHELIZARE, este ce Isus facea cand era in viata, dar intr-o tara educata intr-un sistem comunist de 30 de ani incoace in ceea ce priveste crestinismul nu te poti astepta ca cineva stie asta…inclusiv tovarasii total pe dinafara care si-au dat cu parerea de mai sus :D no offence baieti ;) nimeni nu vroia sa-ti vanda nimic, pe cat de sigur declarai tu, ci doar facea ceva ce nimeni nu mai face in ziua de azi: vorbea adevar. avem nevoie de mai multe biserici de genul asta .

6 mike shoricelu' February 15, 2008 at 2:33 pm

Einstein credea in Dumnezeu, chiar foarte mult. Si nu era pocait. El a zis asa: “Vreau sa cunosc gandurile lui Dumnezeu. Restul sunt detalii.”. Biblia nu e o carte cu peste 1000 de pagini, degeaba. Are ceva scris inauntru ce nici o alta carte nu contine. O scurta “trecere in revista” de 30 min in cateva locuri esentiale poate convinge pe oricine. Treaba cu pocaitii nu este despre a intra intr-un grup, despre a trai un tipar impus de altii. Poate asa pare, dar de fapt, fiecare e liber sa faca ce vrea. In viata facem alegeri. Problema este, le facem pe cele corecte sau traim o bataie de joc?
Alegerile gresite in Biblie se numesc pacat, ne despart de Dumnezeu si asta nu din cauza ca El e tiran, ci din cauza ca El e drept, si uraste nedreptatea. De aceea L-a lasat pe Isus sa fie ucis, pentru ca prin sangele Lui, nedreptatea noastra sa fie spalata. That simple. Nu este despre a crede ca in Mos Craciun, ci este despre a-L cunoaste. Totusi, plata pacatului este moartea. Si pe pamant, si dupa ce mori. Exista consecinte. Make sure you’re not the one to pay for them. Someone had already done that.

7 Stefan Beldie February 15, 2008 at 2:50 pm

141, nu am ce sa-ti raspund pentru ca nu te intereseaza parerea unui om care nu stie altceva decat sa caute subiecte la moda. Oricum, multumesc pentru comentariu. Parerea ta va putea fi vazuta de cei care ajung sa citeasca acest text.

mike shoricelu’: citeste inca o data textul meu si vei vedea ca nu este vorba despre contestarea credintei cuiva, ci despre metodele folosite de un pusti trimis in strada sa atraga adepti.

8 141 February 15, 2008 at 3:00 pm

:) ))))))))))))

daca o mai tii tot asa cu presupunerile de 3 parai nu o sa se duca pe apa sambetei pretiosul tau de blog . de fapt, iti fac o favoare ca scriu aici si iti fac publicitate. dar no, fiecare tre sa manance nu ? :P
referitor la commenturile tale, sunt atat de naive si de puerile incat ma fac serios sa ma gandesc daca ai vreo idee despre ce vorbesti . “pusti trimis in strada ca sa atraga adepti “??? :) ))) si de unde ma rog stii tu, care nici macar nu ai stat la discutii ce cauta baiatul ala in strada ? 8-} ce e deranjant la tine domnule beldie, nu este ce nu stii, ci ca iti dai cu parerea referitor la ce nu stii ca si cum ai sti exact despre ce este vorba ! asta este pe cat de amuzant, pe atat de aberant.
un sfat pentru tine: nu tot ce zboara se mananca, si nu orice om care iti da o invitatie pe strada vrea sa te atraga intr-o organizatie care vrea sa iti suga sangele si sa iti fure lenjeria intima pentru a o transforma in steag antisocial :) . daca chiar AI FI CITIT ce am scris la primul post ai fi inteles ce facea baiatul ala acolo. din pacate vorbim ca sa ne aflam in treaba din nou 8-}

9 kandiacriss February 15, 2008 at 3:04 pm

Beldie…daca nu stiam despre ce vorbesti as fi fost de acord cu insiruirea de idei de mai sus si cu scarba ce probabil ti-a lasat-o acest “marketing religios extrem” cum il numesti tu, pentru ca am trecut prin acelasi moment acum 8 ani de zile…si ghici ce? Eu nici macar nu m-am oprit…prima data,nici a doua oara(ca a fost si o a doua oara), dar “stranie coincidenta” fac si eu azi exact ce face omul acela – Evanghelizare – ca asa se numeste de fapt strategia prin care incercam sa le aratam oamenilor ca exista un Dumnezeu care intr-adevar are ceva mai mult pentru noi decat ce avem noi pentru noi: familie, cariera, copii, bani, prieteni…suna a realizare toate astea, dar cand te gandesti ca totul dispare si ca intr-o zi vom sta toti inaintea Lui, cine stie daca nu cumva draga Beldie exact marketingul asta extrem ar fi putut aduce o difereta si in viata ta … pentru ca vrei nu vrei la final oricum toti murim. Cred ca ar trebui sa reflectezi la ideea lui Einstein daca nu vrei sa te omoare detaliile! Take care!

PS. Programul l-ai gresit…infloriturile sunt ceva tipic pentru un ziarist…adevarul aduce mereu o nota de credibilitate…de fapt e singurul care va face din tine un ziarist de succes!(something to think about)

10 Stefan Beldie February 15, 2008 at 4:07 pm

kandiacriss: multumesc. Nu intra in discutie scarba fata de copilul ala. N-am de ce.

“infloriturile sunt ceva tipic pentru un ziarist” e o generalizare nepotrivita. Daca esti convinsa ca am exagerat eu, poti sa ma acuzi pe mine c-am inflorit, nu intreaga breasla :)

E exact genul acela de generalizare care se face in privinta cultelor religioase: “profita de credinta oamenilor pentru a se imbogati”. E nedrept, nu?

11 kandiacriss February 15, 2008 at 4:30 pm

Beldie…

Din pacate asa este “intreaga brealsa” a recurs la inflorituri pentru a capta atentia cititorului…buna treaba daca vrei sa faci un ban dar cam sec pentru mine…
(Multimea de multe ori e prostimea si dc se ridica unu sa zica ceva destept..cine sa-l ia in seama? Multimea?!)
Iar ideea numarul 2 a ta nu are relevanta (pentru ca tintesti aiurea): ti-am zis…eu sunt acum ca acel baiat care face “marketing extrem” si nu a profitat nimeni de mine sub nici un aspect pana sa ajung sa fac si eu asta, ba chiar as fi vrut sa vina cineva mai de timpuriu la mine sa-mi spuna despre Dumnezeu, si poate astfel nu pierdeam vreo 2,3 ani prin fata blocului la spart seminte si vrajeli cu baietii din cartier. Exact cum ti-a zis si 141 “nu tot ce zboara se mananca” la fel iti zic si eu despre cei din Lipscani – nu-s ce crezi tu!
Data viitoare pastreaza fluturasul…e sursa de informatie!

12 raluca February 15, 2008 at 4:38 pm

Buna,
am 25 de ani si vreau sa spun ca si eu am primit o invitatie de la o fata care mi-a vorbit de Dzeu foarte direct si m-a pus pe ganduri intrebarea ei: “-Unde crezi ca merge sufletul tau dupa ce mori… in cer sau in iad ?” pe moment am crezut ca in cer – nu omoarasem pe nimeni sau chestii d’astea grave – dar mai tarziu mi-a aratat in Biblie ca pacatul oricat de mic ar fi el nu este iertat de Dzeu daca nu iti ceri iertare intr-un mod sincer…
In urma cu 5 ani am primit acea invitatie si de atunci merg la fiecare activitate din biserica ptr ca imi place si… daca pana atunci nimic nu a schimbat viata mea, acolo Dzeu a reusit sa faca miracole.
Orice nelamurire/intrebare pe care am avut-o cineva de acolo a fost dispus sa ma lamureasca cu dovezi din Biblia mea …
Totul e cu cartile pe fata, nimeni nu se imbogateste pe spatele oamenilor.

P.S.: Isus te viu ! Convinge-te :-)

13 kandiacriss February 15, 2008 at 4:59 pm

se pare stefan…ca avem avantaj…:))bvo raluca

14 Stefan Beldie February 15, 2008 at 6:11 pm

Categoric aveti :)

15 Dragos Pistruiatu' February 26, 2008 at 3:39 pm

Domnilor,
Sa recunoastem ca Evanghelizarea este ceva deosebiT.S-a facut la inceput exact in modul in care o fac acum diferitele secte(ilegal). Apoi a devenit legala si plina de atrocitati( apropo, de ce sunt mayasii si incasii pagani–daca nu se descoperea America si aia se dezvoltau mai repede atunci astazi am fi venerat Soarele sau alte zeitati si nu mai mierlea Biserca toti pacalicii care veneau cu ghioage contra sabii si muschete).
Pentru kandiacriss: banuiesc ca nu ai citit Codul lui Da Vinci…credinta puternica te-a facut sa respingi din start ideea de a citi ceea ce Biserica considera blasfemie :) )))
Oricum eu va respect orientarea religioasa dar ar trebui si voi sa respectati orientarile celorlalti(apropo eu am fost credincios pana am invatat la scoala de diviziune moculara si euglena verde).
PISTRUIATU’

16 Dragos Pistruiatu' February 26, 2008 at 3:40 pm

moleculara–diviziunea…:))))

17 Dragos Pistruiatu' February 26, 2008 at 3:40 pm

moleculara–…:))))

18 kandiacriss February 26, 2008 at 3:58 pm

Te inseli domnule Dragos…cred ca stiu mai multe decat speri despre Codul lui Da Vinci; e usor sa intri in polemici
incercand sa pari extraordinar prin afirmatii extrataioase…trebuie o intelepciune aparte ca sa si poti iesi din ele; lasand vbele mari la o parte si alegand din nou simplitatea am sa-ti traduc ce inseamna pentru mine evanghelizarea: prezentarea adevarului foarte pe fatza intr-un mod simplu si clar…fapt care-i irita pe cei mai multi dar nu pe toti.
“O explozie niciodata nu aduce ordine”
Mai uita-te odata la diviziunea moleculara…si dc nu ai avea vedere…ma intreb pe cine ai da vina…poate pe euglena verde :)

19 141 February 26, 2008 at 4:19 pm

Codul lui DaVinci este o tampenie, pornita de la un fantezist…si aici nu ma refer la dan brown :D degeaba studiaza omu’ euglena verde daca nu studiaza ce se afla in spatele cartilor pe care le citeste. doh…

20 xdynx August 11, 2008 at 11:25 pm

Si daca ai fi sa mori acum unde o sa iti petreci vesnicia ? cu Dumnezeu ? inca mai este pactul prietenul tau ? Cum o sa scapi de pedeapsa iadului ?

:)

21 mike shoricelu' August 12, 2008 at 10:26 am

Cu sau fara marketing, agresiv sa nu, pe placul unora sau nu, oricum avem cu totii o problema care nu s-a schimbat de “milioane” de ani, de cand tot “evolueaza” omu’ pe pamant:
Traim cum vrem si traim cum ne place. Problema e ca SE TERMINA. Si problema e ca, oricat de dur si de ateu si de plin de desteptaciune ai vrea sa pari, tot PACATOS ESTI. Ai dat-o in bara ca oricare altul, iar mantuirea nu e ceva ce vine asa … ca pasarea in zbor. Daca n-ati mai studia Codul lui DaVinci si ati studia exact cartea pe care, aparent in mod involuntar, o respingeti (Biblia), macar v-ati confrunta cu adevarul si n-ati mai trai in minciuna. Toti avem problema de a fi PACATOSI din nastere. Nu te-a invatat nimeni sa minti, ai stiut s-o faci de la inceput. N-ai avut nevoie de profesor sa te uiti cu pofta dupa pustoaice pe strada, a fost foarte usor sa faci asta de la inceput. Problema e ca esti STRICAT DIN FABRICA.
Si cand totul se va termina, e doar o chestiune de timp, cum vei da ochii cu Dumnezeu? El nu e ca mine si ca tine, ci El e sfant si e perfect. Daca L-a lasat pe Isus sa moara, ca in mod complet sa ia pedeapsa in locul tau pentru toate mizeriile pe care le-ai facut pana acum, de ce ti-ar mai trebui marketing ca sa primesti mantuirea? Si de ce te-ai ascunde de pacatul tau? De ce sa te scuzi si sa zici ca n-ai nevoie sa fii iertat?

Nu inteleg de ce atata stres pentru ca un om ti-a dat o invitatie, sau pentru ca altul ti-a vorbit de Dumnezeu. Cat despre “adepti”, nu-i nevoie … mai bine putini si sinceri decat multi si spalaciti.

Gandeste-te bine, domnule Beldie, la viitorul tau. N-o sa rezisti mult pe aici, la fel ca oricare dintre noi. Mai bine cauta sa aflii tu, in mod sincer, cine e Dumnezeu cu adevarat. Si daca primesti o invitatie si vrei sa critici pe cineva, intai du-te unde te invita, stai pana la sfarsit, si apoi poti sa comentezi (ca macar asa AI CE sa comentezi).

22 geo August 13, 2008 at 10:46 pm

Am citit toate aceste cometari si dati-mi voie sa va contrazic pe unii dintre voi care ati postat aceste comentarii si sa va spun ca nu aveti habar cu ce se mananca crestinismul asta ieftin de care vb voi . Da poate e gratis si sigur ca e gratis dar e benefic pt. fiecare dintre cei care aleg sa guste cu adevarat din (Dumnezeu) vedeti voi nu ati gustat din ceia ce multi crestinii gusta azi dar noi am gustat din ceia ce voi mancatii chiar acum , si anume Batai, droguri,injuraturi, scandaluri, uni divorturi, si uite ca pt. toti ezista rezolvare,asa cum si pt. mine intr-o zi a existat o rezolvare la problemele mele ,acea rez. a fost in Dumnezeu ,nu in bani , sex , masini cariera sau lumea mondena. iar pt. cei care sunt crestini (Gaby ) (Ralu) (Miky) si all tinet-o tot asa. pls gandeste si mediteaza poate ca merita. poate nu e o intamplare sau o simpla coincidenta. Apropo incearca sa mananci pepene cu branza, stiu ca pare naspa dar incerca si vei vedea ce bun e :-) God blesss all

23 I0ana February 25, 2010 at 2:37 am

Bine v-am gasit ! probabil destul de tarziu dat fiind faptul ca postul vad ca e de prin 2008 .. insa am ceva de adaugat si prin libertatea de exprimare ce inca o avem ,as dori sa-mi dau cu parerea.
In primul rand as putea sa te felicit Beldie pentru prezentarea acestei intamplari din viata ta si opinia fata de aceasta.
In al doilea rand , ma minunez de cat de sigur pe ei sunt cei care au postat commenturi pro acelui baiat ce ti-a facut invitatia . Si aici am sa povestesc ceva ce mi-a fost marturisit si ceva ce inca se petrece in vazul meu si nu numai.
Intamplator , viata a facut sa intalnesc un barbat ce se pare ca pana in ziua de astazi mi-a adus si imi aduce in continuare fericirea spirituala,dragostea de care am nevoie . Problema aici nu este viata mea sentimentala si intima ci faptul ca el,alesul, a avut parte de o astfel de abordare “crestina” exact cum ai patit tu , insa acceptand sa mearga la acel concert ( asta se intampla cu aproximativ 1 an inainte sa il cunosc , din povestirile lui) . Si uite asa a mers el acolo , unde toti se comportau frumos cu el, probabil pentru un tanar de abia aruncat in greutatile vietii fiind ceva mirific,nemaiintalnit intr-o societate atat de rea . A fost plecat chiar si la diverse conferinte cu ei in Constanta,Brasov etc. Vazand toate aceste beneficii ale relatiei cu acesti oameni,a decis sa il ia si pe fratele lui la concerte si slujbele ce se tineau acolo (fratele lui fiind un tip ceva mai timid,nu foarte sociabil) . Si se pare ca si acestuia i-a placut acolo,pentru ca si in ziua de azi vad ca este implicat in viata din acea biserica. Iubitul meu a decis insa sa termine intr-un final cu acea credinta si acei oameni pt ca , dupa spusele lui , si-a dat seama ca nu este locul lui acolo si ca acei oameni,cunoscandu-i dupa un timp mai bine,erau de fapt intr-un proces de “spalare de creier” al oamenilor naivi si fara proprii credinte ,valori sau principii. Lucru pe care il observ si eu dupa ce,la invitatia fratelui iubitului meu,am mers in acea biserica la un concert in care participa si acesta,iar dupa concert am fost pur si simplu acaparata de mai multe persoane de acolo cu scopul de a ma face sa vreau sa ma alatur lor . Incepand cu eternele intrebari cum ca daca vreau sa ma mantuiesc,sa duc o viata mai buna fara de pacate etc . Insa eu personal nu m-am lasat indusa in eroare de perfectiunea ce mi-o ofereau,oricum mersesem doar sa-l vad pe cumnatul meu cum canta, si mi-am exprimat credinta si principiile mele , insuflate de modul in care am crescut,cu frica de Dumnezeu si cu respect fata de credinta in care am fost botezata. Dupa aceasta “intrevedere” cu locatia si oamenii de acolo , poate din curiozitate si poate chiar si pt ca imi pasa de oamenii care imi sunt aproape ( ma refer aici la iubitul meu si fratele lui , datorita faptului k locuiesc cu ei de ceva timp,la invitatia iubitului meu de a ma muta cu el) am decis sa “studiez” si sa incerc prin intermediul cumnatului sa aflu ce se intampla de fapt in acea biserica si care este mesajul.
Astfel am ajuns sa-mi dau seama ca cel putin cumnatul meu a ajuns, datorita acestei biserici si a acelor lucruri ce le invata acolo , sa inteleaga absolut gresit ceea ce Dumnezeu a vrut sa dea oamenilor,intelegerea intre oameni,dragostea fata de tot si de toti,fara niciun interes , fara nici o recompensa pentru ceea ce oferim. Nu stiu exact ce li se spune acolo pt k nu am asistat personal la slujbe sau altceva , insa ce se intampla acasa e cu totul altceva decat ma asteptam tocmai de la cumnatul meu . Ideea e ca in loc sa fie deopotriva cu familia lui,sa ajute in tot ceea ce inseamna viata in familie,dragostea fata de cei de acelasi sange, el nu , face exact contrariul. S-a departat foarte mult de parinti si de fratele lui (lucru care il observ zilnic) , pentru el nu mai conteaza ca mama lui se speteste sa ii aduca painea pe masa si sa se asigure ca are tot ce ii trebuie unui tanar la 24 ani in ziua de azi. Pentru el totul se rezuma la acea biserica,pentru el conteaza mai mult oamenii de acolo,activitatile cu acestia. Observ zi de zi cum isi ignora familia in favoarea oamenilor de la biserica, si nu numai prin faptul ca nu face dovada de intelegere fata de cei cu care traieste si faptul ca mai toata ziua se cearta cu ei pe detalii marunte de genul curatenia din casa sau cumparaturile zilnice sau chiar in momentele cand i se da un sfat si tipa in gura mare sa fie lasat in pace , ci si prin faptul ca in zilele importante din viata unui om ,cum sunt aniversarile,nuntile,botezuri etc , prefera sa se intalneasca cu acei oameni in loc sa-si bucure mama,tatal sau fratele cu prezenta lui. Marea problema e ca mama lui , vrand sa-l vada fericit , a acceptat aceasta decizie a sa de a se alatura acestui cult , a acceptat sa-l vada cum se leapada de botezul ce i s-a dat la nastere in religia ortodoxa,religie pe care toti ceilalti membri ai familiei o au .
Si totul se rezuma la faptul ca se pare ca aceasta “biserica” ii invata pe naivi ,intr-un mod ascuns (lucru care poate fi interpretat ca si o lucrare a Necuratului prin acesti oameni,caci numai acesta este cel care se arata in infatisari multiple si ascunse), sa fie mai egoisti,sa creada ca ei sunt mantuiti orice s-ar intampla atata timp cat respecta doctrina bisericii. Dar ce se intampla cu vorba aia din Biblie : Sa-ti iubesti parintii! ? Daca ei nu vor sa se alature cultului , se considera ca poti sa-i ignori si sa nu-i mai iubesti? A se gandi un pic si la aspectele acestea! Adica ceva de genul ca daca noi restul nu ne alaturam cultului inseamna ca nu ne vom mantui si ca ei sunt mai buni ca noi,ca ei fac totul dupa voia Domnului? Think about it.
Plus ca traim intr-o societate care cere carte,in care daca vrei sa ai un loc decent de munca trebuie sa fi facut si o facultate,lucru care se pare ca nu il promoveaza aceasta biserica.Insa de ce oare nu promoveaza educatia? Ca sa revenim in vremurile cand oamenii de rand erau numiti “prostime” , exact pentru faptul k nu aveau acces la educatie?
Ideea mea de incheiere ar fi chiar un principiu de-al meu ! Eu sunt botezata in religia ortodoxa,am crescut cu aceasta religie si incerc pe cat posibil sa fac vointa Domnului ! acest lucru inseamna ca nu voi ajunge in rai?inseamna ca nu voi fi mantuita? De ce ar trebui sa-mi dea cineva dreptul mantuirii mele,sa-mi zica cineva ca daca sunt sau nu mantuita? daca eu cred intr-adevar intr-o forta superioara noua si ma rog acesteia in sufletul meu , de ce nu as fi mantuita? si chiar daca nu as ajunge in Rai, socoteala aceasta tine numai de Dumnezeu , este la alegerea Sa ce se va intampla cu mine. si de aceea nu sunt de acord cu acest cult . de ce tre sa ma laud ca eu cred in Dumnezeu ?cand pot pur si simplu sa-mi vad de viata mea si sa ma rog in intimitatea mea,din cand in cand sa merg si la biserica ( macar o data pe sapatamana). Caci nu oare cumva lauda este judecata ca fiind pacat?

Cam atat am avut de spus , si inca as fi continuat dar nu vreau sa plictisesc pe nimeni cu gandurile mele !

Ca punct final as dori sa fac precizarea k biserica la care m-am referit in commentul meu este biserica numita “casa olarului” de pe lipscani nr 1, biserica sustinuta de persoane din SUA , pastorul lor pana nu demult fiind un anumit John ( numele de familie nu l-am retinut) .
Multumesc si o viata cat mai buna si frumoasa tuturor !!

24 Thoth April 16, 2010 at 11:58 am

Salut,

Interesant faptul ca, pe ici pe colo, infloresc cateva topicuri legate de casa olarului. Intr-adevar, aici s-a ofilit de ceva vreme…totusi sper sa nu fie prea tarziu.
Completez in primul rand finalul Ioanei, careia ii apreciez postarea…pastorul, ex-ul ca sa zic asa deoarece acum au trecut la un alt nivel…se numea John Dumas.
Stefan, am sa incerc sa-ti dau cateva detalii mai ascunse ca sa zic asa, astfel incat sa-ti poti forma o parere, totusi destul de obiectiva…asta pana cand 141 si kandiacriss sper sa revina la postat.
Multe principii in biserica respectiva sunt foarte bune. Deasemenea, un procentaj mai mare, se refera celelalte lucruri care sunt total aberante. Asadar, sa incepem :)
Pana nu demult, in urma cu cativa ani…daca in biserica respectiva, doamne fereste, te apucai sa faci facultatea…erai privit ca un non-ucenic, pentru ca timpul alocat studiilor sau atentia pe care o dadeai acestora conform gandirii lor, nu-ti permiteau sa te concentrezi 100% pe relatia cu dumnezeu respectiv pe planul pe care acesta il avea cu viata ta. In concluzie, o mare parte din adunare, era pur si simplu AGRAMATA. Dupa cativa ani, din fericire, lucrul acesta s-a schimbat gratie unuia dintre pastori (Mitica Draghici) care a sesizat problema si incet incet au scos din “NOT TO”, aceasta “regula”.
Un alt lucru foarte foarte frapant, este faptul ca, ucenicilor le este interzis sa se uite la televizor. Exact…le este interzis. Daca vor sa fie considerati ucenici si sa faca voia lui dumnezeu in vietile lor, nu trebuie sa aibe un tv in casa. Ok, la tv sunt mult multe prostii, insa totodata, sunt si multe lucruri bune, pe care le poti invata…intr-adevar, procentajul este destul de mic, insa de aici pana la….nu ai voie sa ai tv in casa, sau sa te uiti la tv…mi se pare aberant. Si mai aberant este un alt lucru…faptul ca sunt niste micuti lupi moralisti. “NU, NU MA UIT LA TV, NU ESTE NIMIC BUN ACOLO, E UNEALTA DIAVOLULUI DE PROPAGARE A MESAJULUI SAU”. Cam asta-ti va spune un ucenic in biserica respectiva. Asadar, cum ziceam mai devreme….sunt niste micuti lupi moralisti :) De ce? Pai…cu toate ca sustin ca nu se uita la tv, ca nu este bine…blablabla…cred ca in procent de 70% cel putin…o fac in ciuda a ceea ce sustin. Cunosc persoane ca re se bat cu pumnul in piept ca nu se uita…si cu toate astea sunt dependenti de telenovele, meciuri…si da….chiar si filme :)
Un alt lucru…esti ucenic acolo? Pai, in acest caza, daca ai internet acasa…TREBUIE NEAPARAT sa ai filtru de internet astfel incat sa nu poti accesa site-rui, materiale cu continut sexual, porno. Asta este una dintre regulile impuse de sus…Nu, nu de sus din ceruri, ci de sus de la conducere…de unde vin muuuuuulte din toate aceste reguli…UMANE, nicidecum divine.
As avea multee de insirat…multe rau…in calitate de ex membru, insa nu stiu in primul rand daca mai este cineva interesat in continuare de acest subiect avand in vedere ca, cu exceptina Ioanei, nu s-a mai scris din 2008. Ca si un scurt rezumat al lucrurilor care se intampla acolo..este faptul ca regulile lor depasesc limitele si incet incet, au ajuns ca majoritatea regulilor sa fie facute din capul lor astfel incat sa impiedice sau cum zic ei..sa ajute..un nou crestin…ucenic…sa nu pacatuiasca. Felicitari Stefan pentru post si ai grija…kandiacriss si 141, sunt mana in mana :) ) Pe kandia o recunosc…141 imi ridica insa semne de intrebare…si mi-e teama sa nu fie cine cred eu :) ) Oricum, mi-ar placea sa reinvie acest post :) S-ar lasa cu scantei.

Cu respect,
Thoth

25 maria September 5, 2010 at 9:51 am

foarte tare si eu tocmai am fost invitata la o asemnenea adunare:))))) jesus freeeky

26 just me January 27, 2011 at 3:52 pm

Cand am citii toate aceste comentarii referitoare la viata de a fii crestin,mi-am ridicat mari semne de intrebare.Spun acest lucru deoarece,fiecare om este liber sa iti alega propria credinta,si daca faci acest lucru,asa cum a spus unul dintre voi mai sus,ar insemna lepadarea de credinta este total neadevarat.In Biblie nu scrie acest lucru!!!Isus a fost botezat cand eram om matur prin propria decizie,nu asa cum se face traditional de cand suntem mici,ci noi trebuie sa fim constiienti de ceea ce facem.In fata lui Dumnezeu noi suntem singurii care vom fii judecati,nu familia sau prietenii.Asa cum mai este sustinut mai sus de unul dintre voi…si anume ca un om crestin este schimbat numai la Biserica si acasa se comporta la fel cum era inainte,este foarte gresit faptul ca pt acest lucru este trasa la raspundere Biserica si nu persoana!!!Pt ca mergand acolo te schimbi,dar aceasta schimbare dureaza si conteaza de deciziile pe care le facem in viata,de propria ta constiinta si de dorinta de a-l primi in viata ta pe Isus .Trebuie sa ai putrea de a uita toate lucrurile rele de care inca esti urmarit in sufletul tau si sa privesti drept inainte catre o viata mult mai frumoasa…Noi suntem cei care raspundem pt viata noastra si ar trebui sa ne gandim de 2 ori inainte de am spune ceva sau am judeca!!!
Inainte sa spui ceva gresit despre un loc trebuie sa mergi acolo pt a avea convingere si mai mare!!!Dumnezeu este raspunsul la toate intrebarile si ajutorul neconditionat in fiecare timp prin care trecem!!!!
God bless you…

27 emanuel3 February 26, 2011 at 9:48 pm

manu

28 ursu777 April 13, 2011 at 6:10 pm

e ridicol sa na-m un echilibru asupra minti ,

29 Dan April 27, 2011 at 9:33 pm

Ideea e ca vorbesti aiurea … doar ca sa te faci auzit . Pana la urma era vorba doar de o gluma din partea acelui copil care nu e trimis de nimeni in strada sa te opreasca pe tine …. Oricum .. nu ai cum sa zici ca oamenii aia sunt gresiti daca nu ai experimentat mai departe ce fac ei . Vorbesti de “marketing in biserica” cand ortodoxismul e cea mai mare afacere si in acelasi timp si o mare gaura economica pt Romania … care construieste biserici poleite cu aur .
Pun pariu,Beldie , ca si tu te numeri printre milioanele de romani care merg la biserica in fiecare duminica , si iti faci cruce cand treci pe langa o biserica iar in acelasi timp ai timp sa judeci alti oameni…
Oare cum se numeste tipul asta de oameni ?

30 Stefan Beldie April 27, 2011 at 11:47 pm

@ Dan: normal ca vorbesc aiurea. Pun si eu un pariu cu tine: este ca toti cei care n-au aceeasi opinie cu tine vorbesc aiurea? :)

Nu-mi fac cruce cand trec pe langa biserici si nu cred ca am nevoie de preoti care sa-mi mijloceasca credinta.

In rest, fiecare cu ale lui. Numai bine!

31 Cleo May 18, 2011 at 8:34 pm

Aceea persoanal a vrut doar sa iti reimprospeteze mintea in legatura cu pacea de care avem nevoie in sufletul nostru.Cand ti-a adresat toate acele intrebari si mai ales cand raspunsurile tale era pozitive ai afirmau ca pacatuiesti,ceea ce cu totii facem,iti spun ca nu era bucurie in inima lui…Gandeste-te si la faptul ca aceea intalnire intre voi nu a fost doar un lucru intamplator ci poate Dumnezeu vrea sa iti arate ca El chiar exista cu adevarat si ca trebuie sa ii acorzi mult mai mult timp decat faci de obicei.Un lucru important este ca preotii sau pastorii nu sunt mijlocitorii nostri,singurul mijlocitor intre noi si Dumnezeu este Isus Hristos,Cel care si-a dat viata pt tine,pt mine si o intreaga planeta pt a ne ierta de pacate.Asa ca in loc sa avem un dezvoltat spirit al criticismului ar fii bine sa mai anașizam din cand in cand ceea ce facem sau spunem,si niciodata nu e tarziu.Dumnezeu nu se uita niciodata la ceea ce esti ci la ceea ce ai putea deveni.Incerca sa ai o relatie cu Dumnezeu bazata pe rugaciune sincera din adancul sufletului tau….

Leave a Comment

Previous post:

Next post: