Despre Valentine’s Day

Wednesday, 14 February, 07 · 30 comments

in Personale

 

 

Nu ma intereseaza aceasta sarbatoare pentru ca o simt artificiala si impusa

 

 

 

 

 

Eram clasa a VI-a cind a trebuit sa invat la engleza poezia aia clasica de Valentine’s Day. Cea cu trandafirii rosii, cu violetele albastre si cu fericirea determinata de iubirea pentru cel caruia i-o recitai. In cazul meu si al tuturor colegilor mei, iubirea era declarata profesoarei de engleza, care se imbujora la fiecare repetare a versurilor.

In fine, vremurile au trecut, iar profesoara de engleza de atunci a fost inlocuita de comercianti si de media. Din conlucrarea acestora, se nasc in fiecare an campaniile de Valentine’s Day care iti explica cu ajutorul a mii de mesaje ca asta e ziua in care trebuie, dar trebuie neaparat, sa-ti declari dragostea pentru partener. Apoi, in prelungirea acestei actiuni, ti se ofera si modalitatile prin care o poti face: mese in oras, cadouri, scrisori-scrisorici, SMS-uri, zile petrecute la munte, zile petrecute la Viena, Paris sau alte orase… Orice ar putea sa aduca un profit celui care lanseaza mesajul.

Nu sarbatoresc Valentine’s Day si-mi face o deosebita placere ca, macar in aceasta privinta, media si comerciantii nu m-au legat la ochi. Cum stau lucrurile in cazul vostru?

Postari asemanatoare:

  1. 3 lucruri putin stiute despre mine
  2. Despre urarile prin SMS
  3. Cum sa te trezesti dimineata devreme
  4. Despre necititul cartilor
  5. Mai calm decit Carlos

Aboneaza-te acum prin RSS sau prin Email si vei afla instant tot ceea ce voi publica nou pe blog!

{ 30 comments… read them below or add one }

1 Mircea Scarlatescu February 14, 2007 at 8:59 am

Stefan, adevarul e undeva la mijloc; Toate sarbatorile sunt dublate de mesaje comerciale agresive.
Sarbatoarea este importata si relativ artificiala, dar sa fim seriosi, echivalentul romanesc este cvasi-necunoscut.

Eu cred ca intr-un fel la viata agitata pe care o avem e un motiv bun sa te mai destinzi, chit ca te costa si asta….

2 Andrei Crăiţoiu February 14, 2007 at 8:59 am

Acum cativa ani cand eram corespondent la o revista dedicata liceenilor din Bucuresti am strans mai multe pareri pro sau contra pentru a realiza un articol. Majoritatea fetelor se bucurau de aceasta sarbatoare pentru ca au o ocazie in plus sa primeasca cadouri, biletele de dragoste, flori si alte daruri. Altele insa, spun ca nu este nevoie de o zi ca aceasta pentru a primi daruri de la parteneri lor. Numarul baietilor care au fost contra a fost chiar mic. Credeam initial ca toti vor spune ca aceasta sarbatoare importata este o porcarie. Dar nu a fost asa! Baietii par a fi mai indragostiti decat fetele.

3 Adrian February 14, 2007 at 9:18 am

Stefane, nici sa vreau nu te pot contrazice. Ai perfecta dreptate in privinta acestei asa-zise sarbatori. :)

4 Ana February 14, 2007 at 9:54 am

Stefan, cum ramane cu Dragobetele? :D

5 Stefan Beldie February 14, 2007 at 9:58 am

Probabil ca se va comercializa puternic in anii care vor veni, ca o nisa a sarbatorilor de gen.

Apropo, la tine cum este cu Valentine’s Day? Dar cu Dragobetele?

6 Oana Anca February 14, 2007 at 10:07 am

Nu te intereseaza, da-i faci publicitate; pentru ca stii si tu foarte bine ca si reclama negativa e reclama.
Si cand te gandesti ca uneori nici nu ne amintim foarte bine in ce data suntem…

7 Stefan Beldie February 14, 2007 at 10:30 am

Oana, legat de prima parte a mesajului – exagerezi. Legat de partea a doua – Cristi era cel care nu stia ziua, eu eram cel cu reactia foarte intirziata.

8 Oana Anca February 14, 2007 at 10:35 am

Ai prins tu mesajul, nu ma-ndoiesc de asta. Pana una-alta, citeste-l si pe Marian pentru a vedea si alte puncte de vedere:).

9 Stefan Beldie February 14, 2007 at 10:39 am

Da, eu l-am prins. Tu insa nu l-ai prins spunind ca incerc sa fac reclama acestei zile.

Am citit ce-a scris Marian, dar nu intra in conflict cu ce am scris eu :)

Zi buna, Oana!

10 ana February 14, 2007 at 11:00 am

Stefan, la mine cum e cu Dragobetele e si cu Valentine’s Day. Cum e al doilea Valentine’s Day care ne prinde impreuna tu stii raspunsul. Adica, nu sarbatoresc azi. Dar nu scapi, sarbatorim in alte zile :D

11 Stefan Beldie February 14, 2007 at 11:26 am

Ana, iti propun sa stam de vorba si sa ne intelegem pentru a sarbatori in aceleasi zile amindoi, nu fiecare in alte zile.

12 Ruxandra si Dana, camera 202 February 14, 2007 at 11:31 am

Beldie esti neschimbat!!! :)

13 ana February 14, 2007 at 11:33 am

:P Stefan, iti propun sa trecem peste partea cu planificatul ca pierdem timp. Cum genul asta de a sarbatori il poti avea doar cu mine, cu cat mai mult zile cu atat mai bine :P Deci nu-i nici o problema daca tu vrei sa sarbatoresti in anumite zile iar eu in altele. Avem mai multe zile pentru noi :D

14 Oana Anca February 14, 2007 at 11:33 am

Ntz, nu incerci, i-ai facut vrand-nevrand.
Cat despre Marian mi-a placut mai mult cum a abordat subiectul, atata tot.
Dar n-are rost sa mai polemizam, ca suntem oameni in toata firea, nu? :)

Zi faina si tie, Stefan!

15 ruxandra si dana February 14, 2007 at 11:35 am

Salutari de la “masa vesela” :) )

16 Stefan Beldie February 14, 2007 at 1:08 pm

Salut, “Ruxandra si Dana de la camera 202″! :)

Oana, nu-ti imagina polemici acolo unde nu sunt.

17 Cristian Roman February 14, 2007 at 2:17 pm

Personal, mie mi-e indiferenta aceasta zi. Insa, viata de cuplu impune si sacrificii. Deci, ziua trebuie sarbatorita, pentru ca femeile sint cele (mai) romantice in aceasta privinta. Practic, nu sint sacrificii asa mari. Asta e.

18 Anonymous February 14, 2007 at 8:29 pm

Andrei Crăiţoiu said… “daruri de la parteneri lor”

Lasa-te de scris, frate =)))

19 Oana Anca February 14, 2007 at 9:18 pm

Amabil ca-ntotdeauna, Stefan. Mai ales in public :) .

20 Anonymous February 14, 2007 at 9:21 pm

Draga Stefane,
Ideea ta de articol e buna, insa continutul lui e insuficient argumentat, simteam nevoia sa mai citesc… Insa, daca tot sustii sus si tare ca nu te intereseaza si nici nu sarbatoresti Valentine’s Day, nu inteleg de ce te preocupa subiectul . Parerea mea…

21 Anonymous February 14, 2007 at 9:22 pm

am uitat sa ma semnez… Simona Cristea :) )

22 Stefan Beldie February 14, 2007 at 9:34 pm

Ma intereseaza pentru ca este o isterie aproape generala in jurul acestei sarbatori.

23 Anonymous February 14, 2007 at 10:03 pm

Si,ia zi-ne Stefane, cum vezi tu romantismul, de pilda, de Dragobete? … asta e sarbatoare romaneasca :) (Simona C.)

24 Stefan Beldie February 15, 2007 at 7:40 am

Simona, eu nu am spus despre Valentine’s Day ca e artificiala pentru ca nu e romaneasca. Am spus-o pentru ca e impusa de comercianti pentru a-si creste afacerile.

Nu-mi place ideea de-a veni cineva sa-mi spuna: sarabatoreste tu azi, ca sa fac eu bani pe spatele distractiei comandate de mine.

Nu pot vorbi eu despre romantism pentru ca nu ma pricep:)

25 simona February 15, 2007 at 10:07 am

Daca isteria cuprinde tot mapamondul probabil ca pretextul comerciantilor de a castiga un ban, se justifica. Chiar si cu un pretext mercantil, oamenii isi amintesc sa se iubeasca… Ceea ce nu e deloc rau daca stam sa ne uitam la cat de incruntati sunt oamenii in ziua de azi,pe strada.
P.S.: Pacat ca nu te pricepi la romantism, ar fi fost interesant de aflat :)

26 Bristena February 16, 2007 at 8:28 pm

Daca nu te pricepi la romantism, clar ca te pricepi la bani, e mai cool, nu?, sa spui fetelor asta sau macar sa deduca? Si totusi, cat de buna e isteria cand e cauzata de iubire, dar, un jurnalist gaseste mai interesanta isteria razboaielor, isteriile de pe stadioane, din parlamentele lumii…sunt subiecte bune care aduc bani…Si nu stiu de ce imi aduc aminte de un visator care spunea ca bratele umane sunt facute pentru anatomia strangerii in brate si a apropierii dintre oameni si nu pentru cea a violentei…visatorul Nichita Stanescu. Da, Simona, ai dreptate, oamenii sunt incruntati pentru ca se gandesc la bani sau la relatii interumane care ii ajuta sa faca bani. Sincer, putin mi-a pasat ca banii pe care i-am dat pe o chestie pe care sa o dau celui drag a intrat in buzunarele cuiva.

27 Roxana February 16, 2007 at 10:15 pm

:)

Vreau sa vad si eu o sarbatoare care nu e comerciala mai nou. Bine, dar nici una nu se compara cu Valentine’s Day :P .
Totusi legendele sunt interesante & nu asa stridente.
Ati vazut ca anul acesta a mai fost un concert “anti – Valentine’s Day”?
Cred ca ne complicam prea mult …

28 Stefan Beldie February 16, 2007 at 11:11 pm

Bristena, nu stiu sa fac bani. Daca as sti, as patrona un ziar, nu as mai fi angajat.

29 muchacho June 17, 2007 at 6:03 pm

“redactorul” craitoiu? =))) un biet nimeni de care rad toti si care in generala lua bataie pentru ca ii vorbea pe toti de rau :) ))

limba romana este o mare enigma pentru el, iar asta se vede si din ce “scrie” pe gsp.ro. Cum naiba de i-au dat aia parola ?!

30 241 February 11, 2009 at 6:54 pm

am nevoie de poezii in engleza de Valentine’s Day !!!!!!!!!!!!!!!

Leave a Comment

Previous post:

Next post: