Ceva despre cel mai bogat roman

Thursday, 31 August, 06 · 20 comments

in Bani

 

Ion Tiriac este una dintre putinele personalitati publice care isi permite sa fie nepopulara

 

 

 

 

Prin 2004, Ion Tiriac a participat la Tribuna Zero, un talk-show radiofonic moderat de Ovidiu Ioanitoaia in fiecare luni seara, la Europa FM.
La un moment dat, unul dintre cei intrati in direct i-a povestit fostului tenismen faptul ca are un copil care practica tenisul de cimp si ca acesta manifesta un talent deosebit de apreciat de antrenorii diferitelor centre de antrenament pe la care s-a pregatit. Dupa ce si-a prezentat fiul, omul i-a cerut lui Tiriac sa-l ajute finaciar pentru achizitionarea de echipament de joc pentru baiat.

Tiriac a pufnit usor a nemultumire, a tras microfonul mai aproape de gura si a oferit un raspuns pe cit de neasteptat, pe atit de interesant: “Domnul meu, ma bucur ca aveti un copil atit de talentat. Tenisul este un sport scump, asa ca va pot face urmatoarea recomandare: daca baiatul dumneavoastra are mai mult de 16 ani, sa puna mina sa munceasca si sa faca bani pentru a-si sustine pregatirea pentru tenisul de performanta. Daca are mai putin de 16 ani, puneti dumneavoastra mina si munciti mai mult. Sigur nu munciti de-ajuns daca sunati la emisiuni pentru a cere sponsorizari”.

1 miliard de dolari este averea lui Ion Tiriac potrivit Top 300 Capital

Ce parere aveti de atitudinea lui Tiriac fata de o astfel de situatie?

No related posts.

Aboneaza-te acum prin RSS sau prin Email si vei afla instant tot ceea ce voi publica nou pe blog!

{ 20 comments… read them below or add one }

1 Anonymous August 31, 2006 at 8:32 am

In lumea tenisului romanesc circula o legenda referitoare la primii 100.000 de parai facuti de Tiriac ca proaspat om de afaceri. Este vorba de fapt de 100.000 de marci germane.

Si povestea suna cam asa:

Dupa ce si-a agatat racheta in cui, Tiriac s-a gandit sa devina impresar sportiv si a promis unor manageri de turneu din Bavaria(Germania) ca el il va aduce la turneul lor pe Nastase. Zis si facut. S-au semnat contractele, Tiriac a primit suma de bani care i se cuvenea si la turneul respectiv s-a prezentat Nastase. Constantin Nastase.

Repet, aceasta e doar o legenda mai mult sau mai putin adevarata, povestita mai ales de colegii de generatie ai lui Tiriac, dar si de unii antrenori mai batrani. O fi doar invidie fata de averea si succesul omului de afaceri? O fi adevarat? Nu stiu cu certitudine.

Dar un lucru stiu sigur, daca Tiriac se referea in raspunsul sau catre ascultator la acest gen de “munca”, atunci comentariile sunt de prisos.

2 Stefan Tanase August 31, 2006 at 8:33 am

Mi se pare o atitudine tipic capitalista, din partea unui om care nu ar fi ajuns unde e daca nu ar fi avut o astfel de gandire. Mi se pare absolut normal sa nu accepte sponsorizarea. Altfel, s-ar fi trezit cu juma’ de milion de tati cu copii talentati in diferite domenii cerandu-i ajutor financiar.

3 Andrei Rosca August 31, 2006 at 9:38 am

sunt de acord cu stefan desi nu il simpatizez pe Tiriac

4 Masi August 31, 2006 at 9:56 am

O atitudine absolut corectă din partea cuiva care a făcut banii pe care-i are muncind.

E stupid să subvenţionezi lenea.

5 cristian tudosa August 31, 2006 at 8:23 pm

avetzi dreptate. la drept vbind unu e gigi becali, the only one, care da euro la cersetori si la toti. atunci avea ala un fiu viitoare stea in tenis, mine unu o fiica viitoare gimnasta si mama mia…

6 claudinho August 31, 2006 at 8:39 pm

ion tiriac a procedat corect. prea ne’a obisnuit statul comunist cu mentalitatea si atitudinea de asistati. noi avem viziunea celui care atunci cand isi doreste cu adevarat ceva, isi sufleca mainile si se pune pe treaba sa’si implineasca visul. noi asteptam sa vina cineva, statul, unul cu bani, sa ne ajute sa traim mai bine sau sa avem succes. dar, daca ion tiriac vedea pustiul, isi dadea seama ca e talentat si are potential, si ii propunea un contract de management in care el sa detina 30% din castigurile viitoare ale baiatului? oare era de acord acel parinte?

7 Anonymous September 1, 2006 at 3:01 pm

Stefan sunt curioasa care e parerea ta….. Astept un raspuns….

8 Stefan Beldie September 1, 2006 at 3:29 pm

:) Sint citeva elemente pe-acolo care pot trada parerea mea.

Pentru ca nu am trait vreodata o situatie asemanatoare celor traite de cei care cer ajutor, imi permit sa spun ca Tiriac a procedat corect.

Cerindu-va parerea vizavi de atitudinea lui Tiriac, am “ingropat” partial un alt element interesant: faptul ca Tiriac are curajul sa nu fie popular. E o chestie foarte rara la noi.

9 Julia September 1, 2006 at 8:28 pm

Ai “ingropat” ideea in chiar fraza de-nceput :) )) Si copiii se ascund, da-si lasa fundul in afara ;-)

10 Stefan Beldie September 2, 2006 at 6:45 am

Daca ideea ar fi fost in fraza de inceput, acolo n-ar fi fost ingropata, ci,din contra, prezentata.

Mi-au placut mai mult primele tale comentarii, cind am si recunoscut ca aveai argumente solide in sustinerea lor. Acum pare sa te preocupe altceva. E bine si asta, pentru ca ma amuzi.

11 Julia September 2, 2006 at 7:08 pm

1. “Ion Tiriac este una dintre putinele personalitati publice care isi permite sa fie nepopulara”,

urmata apoi de comment-ul tau:

2. “Cerindu-va parerea vizavi de atitudinea lui Tiriac, am “ingropat” partial un alt element interesant: faptul ca Tiriac are curajul sa nu fie popular.”

si nu in ultimul rand:

3. “Daca ideea ar fi fost in fraza de inceput, acolo n-ar fi fost ingropata, ci,din contra, prezentata.”

Mai doresti argumente? Nu de alta, dar iti sta bine cand zambesti amuzat ;-) .

12 Stefan Beldie September 2, 2006 at 10:32 pm

Deci, in fraza de inceput a fost ingropata sau prezentata?

13 Julia September 4, 2006 at 8:31 pm

Eu iti sugerez sa te hotarasti. Kiss ;-)

14 Stefan Beldie September 4, 2006 at 8:36 pm

Te-am intrebat pentru ca daca ideea respectiva e in prima fraza, acolo este prezentata. Iar de inngropat o poate ingropa doar ceva din ceea ce urmeaza.

Se poate fara “kiss”-uri? Multumesc;

15 Julia September 4, 2006 at 8:57 pm

Si totusi e decent sa recunosti cand gresesti; e omeneste si intelege toata lumea. Se poate fara hug-uri! de data asta ;-)

16 Siempre Contra September 4, 2006 at 9:30 pm

S-a spus ca spre deosebire de Becali, Tiriac isi permite sa fie nepopular. Parerea mea e ca Becali este mai nepopular decat Tiriac. Una e sa ajute intr-adevar, cum a facut in cazul inundatiilor, pentru ca isi permite, are bani, asta e adevarul. Nu-mi aduc aminte ca Tiriac sa fi facut asa ceva. Dar, Becali si-a castigat simpatia fara sa si-o doreasca prea mult. Totusi, persoanele care gandesc nu-l simpatizeaza ci il respecta. Sincer, Becali ca om mi se pare un om cu “corazonu`” mare. Asta e. Ceea ce vedeti dupa meciuri pe strazi, ca se scandeaza numele lui, e praf in ochi. Aia nu e popularitate.. lumea vrea ceva de la el, ca asa s-a obisnuit. Multa lumea il blameaza pentru ca, are bani si-si permite sa zica ce vrea, sa fie nepopular. Nu se asteapta sa-l placa cineva, sa obtina ceva. Este el, are bani, isi permite.

[m-am repetat in privinta numelor, dar asta e.. ]

Cat despre Tiriac [m-am intins prea mult cu vorba in domeniul "Becali"], a procedat corect si nu a procedat corect. Depinde din ce punct de vedere privesti. Eu mi-am cautat sponsor pentru a practica in continuare inotul, pentru a pleca din tara la unele concursuri si nu am obtinut nimic. Parintii nu au putut face mare lucru, desi munceau.. si munceau mult. Nu-i aruncati in cap vina acelui parinte care a incercat. Au fost si ai mei in situatia aia.. daca primeam sponsorizarea acum eram olimpica. Pentru ca puteam, asa cum poate putea si acel baiat in domeniul tenisului.

17 Stefan Beldie September 4, 2006 at 9:46 pm

Julia, nu stiu cine esti, dar am o banuiala. Asa ca fara hug-uri mereu.

18 Julia September 7, 2006 at 6:35 am

Uimeste-ma: tu cunosti pe toata lumea ! Sa nu degeneram, totusi.
Acestea fiind spuse, iti astept posturile in continuare!

19 Mircea October 4, 2006 at 12:50 pm

Stefane, tu nu poti expune o opinie sincera, pentru ca lucrezi in media, banuiesc ca va cunoasteti personal. Eu cred ca e deja obosit de atatea afaceri profitabile; ce i-ar fi putut aduce un posibil tenisman de talent? Are prea multe pe cap, prea multe si prea cu multe zerouri, un baiat care-i face mici probleme, etc. Unii il admira, altii sunt mai rezervati si catalogati drept invidiosi.
Apropo de oameni de afaceri: ei au afacerile in sange, gandesc si traiesc dupa alte principii.
Unu Gates a donat de-a lungul carierei lui de om de afaceri aproximativ 13 miliarde de dolari. Si-astea sunt donatiile publice, cica ar mai fi facut si altele anonime.
Si totusi multi il injura cand li se strica (scuzati cacofonia)calculatorul…ce lume nerecunoascatoare.

20 patricescu dinu July 23, 2008 at 11:10 am

S-a trezit capitalismul in toti !
Dar se uita contextul in care valori ca Nastase sau Ruzici nu mai apar astazi! De ce? Pentru ca nu mai avem baze de sport? Pentru ca nu mai exista acea minima protectie a sportivilor di n epoca comunista?
Tenisul este scump acum cum a fost scump si atunci( pe vremea lor!)
Dezinteresul comunitatii si in primul rand al statului roman care ar trebui sa-l OBLIGE pe acest miliardar corupt sa returneze societatii romanesti o ACADEMIE de TENIS! Pe banii lui care de fapt sunt ai romanilor pentru ca AICI si-a inzecit averea devenind miliardar.
In Germania nu ar fi reusit aceasta performanta de imbogatire pentru ca acolo sistemul fiscal este cu adevarat bine pus la punct.
Vezi cazul Graff(tatal), cazul Beker etc!!

Leave a Comment

Previous post:

Next post: